• Jarenlange ervaring in esthetische tandheelkunde voor een betaalbare prijs
  • Tandvleescorrectie door onze ervaren implantoloog
  • Reguliere tandheelkunde
  • Alle esthetische behandelingen
  • Alle orthodontische behandelingen al 5 jaar succesvol uitgevoerd in Borne
  • Implantologie door zeer ervaren implantoloog
  • Kindertandheelkunde
  • Ervaren met het behandelen van angstige patiënten
  • Complete mondzorg in Borne onder 1 dak
  • Geen verwijspraktijk

Hygiëne

Het gehele team heeft op 13-12-2013 deelgenomen aan de cursus:
Training Hygiëne en Infectie preventie Schulke

Voor wat betreft de hygiënemaatregelen houden wij ons zo veel mogelijk aan de WIP-richtlijn. Dit zijn regels die door de Werkgroep Infectie Preventie zijn samengesteld. Meer informatie kunt u vinden op de website van de werkgroep (www.wip.nl). Wij maken gebruik van de allernieuwste melag 31B autoclaaf. Deze heeft een zogenaamde vacuuminrichting, zodat ook holle instrumenten gesteriliseerd kunnen worden. Er wordt in onze praktijk een goed onderscheid gemaakt tussen vuil en schoon instrumentarium.

hyg1Verder wordt er met zoveel mogelijk disposables (eenmalig gebruik) gewerkt, afvoer hiervan vindt handsfree plaats. De twee röntgenmachines (waaronder een OPG) zijn geheel nieuw en volledig gedigitaliseerd, dat betekent dat met zeer geringe straling gewerkt wordt en dat alle röntgenfoto’s indien nodig digitaal verzonden kunnen worden naar de kaakchirurg, of natuurlijk de patiënt zelf.

De praktijk voldoet aan de huidige Kernenergiewet eisen, in de praktijk is het KEW-dossier aanwezig. De tandarts is in het bezit van het stralingsdeskundigheids certificaat niveau 5.

Zowel de medische en tandheelkundige anamnese als de periodieke update hiervan wordt gestructureerd afgenomen en als zodanig digitaal opgeslagen op de behandelkaart. De tandarts en het personeel zijn gevaccineerd tegen hepatitis B infectie.

Bij sommige tandartspraktijken worden assistentes en/of mondhygiënistes ingezet om de halfjaarlijkse controle te doen, om verdovingen te geven of zelfs om vullingen te legen. Dat soort praktijken zult u bij ons nooit aantreffen. In onze praktijk is het altijd de tandarts zelf, die dit soort werkzaamheden verricht.