Jarenlange ervaring in esthetische tandheelkunde voor een betaalbare prijs
Tandvleescorrectie door onze ervaren implantoloog
Reguliere tandheelkunde
Alle esthetische behandelingen
Alle orthodontische behandelingen al 8 jaar succesvol uitgevoerd in Borne
Implantologie door zeer ervaren implantoloog
Kindertandheelkunde
Ervaren met het behandelen van angstige patiënten
Complete mondzorg in Borne onder 1 dak
Geen verwijspraktijk

Slechte adem

Van patiënten krijgen we steeds vaker uitgebreide vragen over uiteenlopende tandheelkundige onderwerpen. Om wat meer inzicht te verschaffen in deze kwesties en om een wat breder publiek te informeren brengen we vanaf nu regelmatig een blog onder de naam ‘Mondzaken’ onder de aandacht. Deze keer is het thema: Slechte adem.

Een frisse adem, dat wil iedereen.

Maar is jouw adem ook fris? De meeste mensen met een slechte adem (ook wel halitose genoemd) merken het zelf niet. Ze ruiken het zelf niet, maar de omgeving merkt het wel. Sommige mensen met een slechte adem hebben er zoveel last van, dat ze erdoor gehinderd worden in hun sociale en intieme contacten.

De oorzaak kan liggen bij voeding, dranksoorten, roken of bacteriën achter op de tong. Ontstoken tandvlees, een droge mond of zelfs chemische processen in het bloed kunnen tevens een slechte adem verzoorzaken. Heb je last van slechte adem? Schroom niet je tandarts of mondhygiënist dit te melden. Ze kunnen je mond dan inspecteren op mogelijke oorzaken. Ook kunnen ze je tips geven om er vanaf te komen.

(Bron: Ivoren Kruis)
  • Maandag08:00 t/m 17:00
  • Dinsdag08:00 t/m 17:00
  • Woensdag08:00 t/m 17:00
  • Donderdag08:00 t/m 17:00
  • Vrijdag08:00 t/m 12:30
  • Zaterdag en zondagGesloten
De praktijk

Wij vragen onze patiënten om een mondmasker te dragen tijdens het bezoek aan onze praktijk. Let op! Het betreft geen verplichting, maar is wel een dringend advies.